Tellen in groep 2

jan 24

In de afgelopen week hebben de kinderen een nieuw lied geleerd. Het is een grappig telliedje. Het gaat t/m 10, maar er zijn kinderen, die al verder kunnen tellen. In de klas werken wij regelmatig met de methode ‘ Met sprongen vooruit’ . Deze keer mochten de kinderen een lange slang maken met de getallen 1 t/20. Een belangrijke vraag daarbij was: “ Aan welke kant beginnen wij met tellen? “. Nadat de slang gelegd was deden de kinderen hun ogen dicht. Om de beurt mocht een kind enkele kaarten omdraaien. Daarna volgde de vraag: Welk getal is omgedraaid? Wat komt er na bijvoorbeeld de 5 en welk getal staat ervoor? Tussendoor hebben wij een paar keer het tellied gezongen. Op deze manier leren de kinderen spelenderwijs de getallenrij. Ze hebben er plezier in en vragen dan ook: “ Wanneer gaan wij het spelletje weer spelen?”
Inmiddels heeft Jan Willem een broertje gekregen, Noud. Jan Willem heeft het zelf verteld in de kring en hij heeft getrakteerd. Blauwe muisjes natuurlijk, want die horen bij een broertje. Dat was lekker. Jan Willem en Daan (in groep 1), van harte gefeliciteerd.
In de komende weken gaan wij werken over ‘ Het bouwen van een huis ‘. Daar is heel wat over te vertellen. Daarnaast gaan wij met de kinderen ook hele leuke dingen doen. Wat wij gaan doen? Dat is nog even een verrassing. Houdt u de site maar in de gaten!