Sparen voor een koe

sep 13

Gisteren kregen wij bezoek in de klas. Een meneer vertelde over het nieuwe project, waarvoor wij gaan sparen. Samen gaan wij proberen om geld te sparen voor een koe. Niet voor de kinderen in Hoornaar, maar voor de kinderen in Kenia, die het niet zo goed hebben als wij. Hij vertelde over het jongetje Njoroge. De kinderen luisterden aandachtig naar het verhaal. Aansluitend gingen Jet en Naëma samen aan de slag met de wereldbol. Wilt u weten hoe de wereldbol is geworden? Kom gerust kijken in onze klas. Met elkaar hebben wij besproken, wat je allemaal samen kunt doen. Samen spelen, net als de vriendjes van Kikker, samen sparen voor een koe, samen een boekje lezen, samen voor elkaar zorgen, samen voor de wereld zorgen en ga zo maar door.
Elke maandagochtend zal de spaarpot voor het project in de klas staan. Helpen jullie allemaal mee?