Het eerste nieuws van groep 2.

sep 06

Na een lange, zonnige zomervakantie zit de eerste schoolweek er bijna op. Nog steeds kunnen wij genieten van het prachtige weer.
De eerste week is altijd best wel spannend, nieuwe juffen en een andere klas. Voor Mark van Kalkeren was het extra spannend. Mark is verhuisd. Dat betekent dan ook nog eens een ander huis, een andere school en nog veel meer. Wij hopen dat Mark een leuke tijd bij ons in de klas zal krijgen. Mark, van harte welkom!
De eerste weken zullen in het teken staan van het nieuwe schooljaar. Hoe gaan we met elkaar om? Vriendjes en vriendinnetjes, daar worden we blij van! Hoe kunnen we er met elkaar voor zorgen, dat iedereen het goed heeft in de groep. We werken met een thema uit de methode schatkist: EEN NIEUW SCHOOLJAAR. Daarnaast vertellen wij verhalen van Kikker. Kikker heeft het heel gezellig met zijn vriendjes.
De eerste liedjes zijn al aangeleerd. Over een tijdje krijgt uw kind een boekje mee met de aangeleerde liedjes. Houd de site ook in de gaten. Deze week hebben de kinderen o.a. het volgende lied geleerd: Jij bent mijn beste vriend, mijn allerbeste vriend.
En altijd zijn wij samen, want bij jou vind ik het fijn.
Jij bent mijn beste vriend, mijn allerbeste vriend.
We zullen altijd vrienden zijn.
Tenslotte willen wij u vragen om de plakboeken, rapporten en tekenboekjes in te leveren.
Wanneer u vragen heeft, kom gerust naar ons toe. Wij hopen natuurlijk dat er heel veel ouders naar de informatieavond komen op maandag, 16 september.

Hartelijke groeten van juf Anja en juf Marijke.