Naar de speeltuin toe.

jul 09

Het is al weer enkele weken geleden, dat wij het project ’tegenstellingen’ afsloten met een kijkavond. De kinderen van groep 2 hadden o.a. een speeltuin gemaakt van kosteloos materiaal. Inmiddels mogen wij genieten van prachtig zomerweer. De kinderen kunnen heerlijk buiten spelen. Ze genieten er volop van. In het kader daarvan heb ik de kinderen vorige week een liedje geleerd. Een liedje van lang geleden. ‘Vraag het maar aan opa en oma, die kennen het liedje misschien wel’, zei ik. Ik weet niet of dat ook echt gebeurd is, maar ik zal de liedtekst voor de liefhebbers vermelden. Het is een kinderliedje uit de jaren 50 en ik heb gemerkt, dat de kinderen het nog steeds leuk vinden om te zingen.

Af en toe gaan pa en ma
met ons naar de speeltuin toe,
dat is voor ons kinderen het fijnste dat bestaat.
’t Is een eind bij ons vandaan
daarom gaat de karavaan
’s morgens al op weg, dan zijn wij er niet te laat.

Heeft mama een goede bui en is papa niet te lui
nou dan gaan wij naar de speeltuin.
Ma draagt broodjes in een mand
Pa de trommel met verband
En dan gaan wij naar de speeltuin.

En we wippen en we draaien en we schommelen zo fijn
Tot we misselijk van het draaien en de limonade zijn.
Heel de dag is het dan feest
Tot we eruit zien als een beest
en we heerlijk naar de speeltuin zijn geweest.

Aankomende vrijdag hopen wij , zoals u heeft kunnen lezen, onze verjaardag met de kinderen te vieren. De kinderen mogen verkleed op school komen. Verder hoeven ze niets mee te nemen. Het wordt vast een gezellige dag!