Groep 2 werkt over de dierentuin.

aug 28

Inmiddels is de eerste week na de zomervakantie al weer bijna voorbij. Na de vakantie is het altijd even wennen, maar de kinderen doen goed hun best. Andere spelletjes in de kasten, andere werkjes en twee juffen in plaats van één. Stap voor stap leren de kinderen steeds weer nieuwe dingen.
Deze week zijn we begonnen met de verhalen over Mozes. De kinderen hebben er een mooi werkje over gemaakt en ze hebben een liedje geleerd over Mozes.
De komende weken gaan wij werken over de dierentuin. Over de dieren zijn boeken te vinden in de kast, filmpjes te zien en natuurlijk gaan de kinderen ook mooie werkjes maken. Verder wordt er in de eerste weken ook veel aandacht geschonken aan de kanjertraining. Hoe zat het ook al weer met de verschillende petten? Hoe kunnen wij er voor zorgen dat alle kinderen het goed hebben met elkaar? Het verhaal van Max wordt behandeld met de bijbehorende spelletjes.
Uw kind heeft deze week ook in informatiebrief gekregen over groep 2. Met vragen kunt u altijd bij ons terecht. Op 15 september is er ook een informatieavond op school. Wij nodigen u van harte uit. Wij vertellen u graag hoe alles werkt in groep 2. Hopelijk tot dan!