Sinterklaas in groep 1

dec 06

Na het thema “Heel Holland Bakt” zijn we gaan werken over sinterklaas en zijn pieten. We hebben mooie knutsels gemaakt, verhalen gelezen, het sinterklaasjournaal gekeken, liedjes gezongen en pietengym gedaan. Één van de knutsels was een schoorsteen die we ook gezet hebben voor de kachel. Toen we de volgende morgen op school kwamen waren onze schoorstenen gevuld. Maar…. rommelpiet had ook een rommeltje gemaakt van onze klas. De sint vroeg ons in een brief, of wij de klas weer netjes wilden opruimen. De pieten wisten na het spelen namelijk niet meer waar alles opgeruimd moest worden. Dat hebben wij natuurlijk gedaan!
Op 5 december kwam sinterklaas ook bij ons in de klas. Hij was eerst al aangekomen bij school met een auto en de pieten op verlichte fietsen en steppen. Ook had één piet een héle grote taart in de kar van de skelter. In de klas hebben we ook voor de sint en zijn pieten gezongen. Iedereen mocht even bij de sint komen en kreeg lekkere pepernoten. Aan het eind was er voor iedereen een eigen cadeautje en als klas kregen we drie paardentuigen om buiten mee te spelen! Bedankt sinterklaas!!