Ridder, jonkvrouwen en kastelen.

mrt 20

In groep 1 hebben we drie weken over dit thema gewerkt. Het was een schot in de roos!
De kinderen genoten er allemaal van. De jongens waren stoere ridders en de meisjes speelden jonkvrouw of prinses.
We hebben heel veel mooie dingen gemaakt! Van klei mochten de kinderen zelf iets bedenken bij dit thema. Ook hebben de kinderen lekker geschilderd en een kasteel van “16 vierkantjes” gemaakt. De jongens gingen naar huis met een ridderhelm van papier en een zelfgemaakt schild en de meisjes waren een jonkvrouw met een zilveren ketting, hoge hoed en een stafje.
We hebben ook hele leuke liedjes geleerd!
O.a. deze: Ridder Martijn en ridder Koen (zie nieuws groep 2) en Ridder Tommie.
Nu gaan we verder over Pasen en lente. De Bijbelverhalen gaan hier al even over. Ook het boek en de cd “Opa Knoest vertelt het paasverhaal” vinden de kinderen erg mooi!