Naar de brandweerkazerne

jun 19

Vrijdagmiddag 15 juni mochten we met groep 1 naar de brandweerkazerne in Hoornaar.
We werden ontvangen door twee brandweermannen en een brandweervrouw! De kinderen gingen in twee groepen uiteen om zo verschillende dingen te doen. Ze mochten met Natascha en Jan (opa van Gijs en Sophie) met water spuiten . De straal was zo hard dat de kinderen helemaal naar de andere kant van de straat konden spuiten. Klaas (vader van Joris) vertelde waar de brandweermensen binnen komen, hun pak aandoen, helm pakken en naar de wagen rennen. De kinderen mochten ook allemaal in de brandweerauto. De sirene ging ook nog even aan! Spannend hoor en ook wel erg hard! De kinderen hebben ook gezien wat er allemaal in de brandweerauto zit. Aan het eind van het uur kregen de kinderen brandweerrode limonade en een bouwplaat. We hebben nog een brandweerlied gezongen en een mooie knutsel gegeven en een pot drop! Het was een fantastische middag. Bedankt Natascha, Klaas en Jan!!!!!