Maandopening groep 1

mrt 21

Vandaag heeft groep 1 de maandopening verzorgd. Thema van de opening was “De beste”. Alle kinderen van groep 1 waren de beste en kregen allemaal een medaille. Ook kreeg juf Ineke een medaille, zij was de beste in het rietjes uit de afvoer van de wasbak halen. Tineke kreeg een medaille, omdat ze de beste was in computeren en helpen in de klas. Juf Anja vertelde een verhaal over de Nerflanders. door de komst van een beroemde Nerflander is heel Nerfdorp in rep en roer. Maar Wout voelt zich alleen. Dan laat Eli, de houtsnijder, Wout zien dat hij niet “uit het beste hout” gesneden hoeft te zijn om bijzonder te zijn. “Je bent zoals je bent, omdat ik je zo gemaakt heb”, zegt Eli. Wij denken soms dat het je afkomst is die je bijzonder maakt, maar God denkt anders. hij maakt ons precies zoals we zijn – zoals Hij bedoeld heeft. De kinderen zongen met elkaar “Jij bent bijzonder”.