Eén april grap!

apr 08

De kinderen waren op 31 maart al heel druk met grapjes maken, want de volgende dag zou het dan echt
1 april zijn!
De ochtend begon al goed. Julian kwam binnen en zei: “Juf, wij moesten vanmorgen de ruiten krabben”.
Juf: “” ECHT???” Julian: “Eén april!”
Zo ging de ochtend door met “je veter zit los, er zit een spin op je trui en er zit een vlek op je broek”.
Goed! Gelukkig had ik ook wat bedacht! Ik had een leergesprek over “stenen”.
Had wat stenen bij me en vroeg waar die vandaan zouden komen. Van de tuin gingen de kinderen naar de weg en langzamerhand
kwamen we in de bergen terecht. Goed, een lang verhaal kort…. we kwamen er ook achter dat je stenen niet kunt eten.
Maar de juf wel. “Ik heb hele sterke tanden, kijk maar…”
Ik pakte een vrij grote kiezel van tafel en at ‘m heerlijk op! De gezichtjes van de kinderen waren prachtig….”hoe kan dat nou!”
“Eén april!!! Kikker in je bil! ” Het waren “snoepstenen” uit het Duitse plaatsje Boppard. Daarna hebben alle kinderen een steentje mee mogen nemen naar huis, gevuld met een abrikoos, chocola of amandel, om thuis het grapje ook te doen. Toen we in de rij stonden om naar huis te gaan zag ik al heel veel kinderen kauwen… Mmmm, het is ook onweerstaanbaar zo’n lekkere steen!