Broedmachine in de klas

jan 31

De kinderen vonden het heel interessant om te zien dat er in een warme bak 10 eieren lagen.De opa van Laura, Arie Aanen, vroeg of we een broedmachine in de klas wilden. “JA! Natuurlijk.” Ook Vania, de moeder van Laura was er druk mee! Eieren bestellen en voorzichtig afleveren in de broedmachine.

Het wachten duurde wel even…21 dagen….

De kinderen waren er vol van.

Tegen de tijd dat de kuikens uit het ei zouden kunnen komen werd de klas versierd, werden er jongens- en meisjesnamen bedacht en kocht ik alvast beschuit met roze en blauwe muisjes!

Op dag 21 gingen Arie en ik toch maar even met een lichtje de eieren schouwen. Zijn ze wel bevrucht? We zagen dat er heel veel eieren onbevrucht waren, maar gelukkig zijn er 2 kuikentjes uit het ei gekropen en een derde ei bewoog ook al!!!

We hebben het thema “wilde dieren in de sneeuw” even in “de ijskast” gezet voor een dag en hebben de hele dag over kippen en kuikentjes gewerkt, gepraat, gezongen.

Suus bedacht nog een mooi lied:   “Ei, ei, ei, we zijn zo blij, de kuikens zijn geboren en dat vieren wij, ei, ei!”

Ook mochten de kinderen tijdens de werkles hun creatieve brein laten werken. Heb zelf enkele ideeën aangedragen, maar ze mochten vooral helemaal zelf leuke dingen bedenken met papier, wol, karton, lijm, plakkers,…….

De creaties kunt u zien op deze foto’s. Meer foto’s zijn te zien in het fotoalbum.

Tijdens het pauzehapje hebben we lekker beschuit met “blauw-roze muisjes” op! Mmmmmmmmm.

De kuikentjes zijn nu weer op de boerderij. Ze zullen nog een keer een dagje komen, maar daarna gaan ze heerlijk de natuur in. Super bedankt Vania en Arie!