Schoolreisje groep 2

mei 21

Dinsdag zijn de kinderen van groep 2 naar bezoekboerderij ‘Het achterhuis’ in Leerdam geweest. We hebben genoten van alle jonge dieren. Vader en moeder gans hielden de kuikentjes goed in de gaten. Ook waren er net jonge konijntjes geboren. Verder waren er jonge cavia’s, kalfjes en in het vogelhuisje zaten 6 kleine koolmeesjes. Op de boerderij waren nog veel meer dieren te zien. Alle moeders begeleidden een groepje kinderen m.b.v. een werkboekje. Zo kwamen alle dieren aan bod. Er waren ook allerlei spelletjes voor binnen en buiten. De boerin had pas weer een paar nieuwe spelletjes gemaakt. De kinderen vermaakten zich prima.
Tussen de middag hebben wij frietjes gegeten. Net voordat we naar huis gingen kregen de kinderen nog een lekker ijsje.
De bezoekboerderij heeft ook een Facebook pagina die je kunt bezoeken. De opmerking over het jonge konijntje kwam van een van onze kinderen.
De foto’s die zijn gemaakt kunt u terug vinden in het fotoalbum van onze site.