Bezoek ‘Zes Molens’

mrt 15

De leerlingen van groep 6 zijn in de klas meerdere lessen bezig geweest met hun bezoek aan de 6 molens. Daar werkten zij aan het thema “spreekwoorden en gezegden”, en in samenwerking met GIGA zouden we hierover spelletjes spelen bij de ouderen. Alleen… deze moesten wij natuurlijk wel zelf maken. Keihard zijn de leerlingen aan de slag gegaan met het opzoeken van spreekwoorden en gezegden en hebben zij lijsten gemaakt voor 3 spellen. Toen we de lijsten af hadden, hebben we de spellen natuurlijk nog even gespeeld en geoefend in de klas.

Op donderdag 14 maart zijn we door weer en wind naar de 6 molens gelopen. Eenmaal hier aangekomen stonden er al 3 tafels klaar en een behoorlijke opkomst ouderen, wat natuurlijk alles nog leuker maakte! De leerlingen hadden zich al voorbereid in 3 groepen, en speelden in die groepen ook de spellen. We hebben als eerste spel spreekwoorden opgezocht, daarin gaten gemaakt die de ouderen dan mochten afmaken. Bij het tweede spel hadden we spreekwoorden opgezocht die we konden uitbeelden in een soort toneelstukje, waarbij wederom de ouderen moesten raden welk spreekwoord de kinderen bedoelden. Als laatste en derde spel hadden we spreekwoorden opgezocht die de kinderen moesten tekenen, en de ouderen ook weer raden. Maar niet alleen wij hebben gespeeld, veel ouderen hebben ook spreekwoorden getekend of nagespeeld!

Het was erg leuk voor zowel de kinderen als de ouderen!