Werken met materialen uit de techniektoren

Groep 6/7

feb 07

Dani: Elize, Marloes, Nathalie en ik hebben van kleine blokjes een huisje gemaakt. Met bloem en water hebben we specie gemaakt en het dak hebben wij gemaakt van een papiertje en ijslollystokjes. Die hebben wij aan het papiertje gelijmd en daarna nog geverfd. De samenwerking ging goed. Wij hebben geen ruzie gehad. Dit stukje is geschreven door: Dani, Marloes, Elize en Nathanlie

Barend: Wij hebben op 6 februari techniekweek. Het is heel leuk. Leuker als rekenen. Wij konden kiezen uit huisje bouwen, mep je naam, tentje maken, krantenbouwsel maken en armbandjes maken.

Leerkracht: Door de nieuwe techniektorens kunnen we goede lessen techniek geven. De kinderen zijn enorm enthousiast! In de kist zit een handleiding die de kinderen eerst goed moeten lezen. Hierna gaan ze het proberen, want het is ‘ontdekkend leren’. De juf helpt in principe niet, maar begeleidt. De kinderen gaan op onderzoek uit. Wat zijn ze enthousiast!