Op weg naar school.

Groep 6/7

jul 01

Afgelopen half jaar hebben jullie meegedaan met het project “Op weg naar School” voor de bovenbouw leerlingen. Wij zijn als gemeente erg blij dat alle scholen hiermee aan mee hebben gedaan en dat de respons erg groot is. De informatie die wij hier uit halen is erg waardevol en gebruiken wij om de verkeersveiligheid te vergroten. Hiervan wordt een rapportage gemaakt die elke school t.z.t. in kopie geleverd krijgt.

Vervolgens gaan we aan de slag! Per kern wordt een lijst gemaakt met de 5 meest genoemde knelpunten die vervolgens verder worden onderzocht. Hierop wordt een verbeterplan gemaakt en deze wordt samen met betrokken directeuren, wegbeheerders, politie en gemeente besproken. Daarna wordt er een planning gemaakt om deze 35 knelpunten te verbeteren. Na de zomervakantie gaan we hiermee aan de slag.

Gisteren heeft de prijsuitreiking van de fiets en het klassen uitje plaatsgevonden. Jorieke Blokland uit groep 7 van C.B.S. School met de Bijbel uit Noordeloos heeft de fiets gewonnen en O.B.S. Den Beemd heeft het klassenuitje gewonnen omdat zij als school het programma nagenoeg voor 100% hebben voltooid. Op elke school is een prijswinnaar gevallen die een fietshelm wint. De reden dat zij een fietshelm winnen is dat zij alle modules goed en volledig doorlopen hebben en dat zij de opmerkingen bij de knelpunten ingevuld hebben en deze opmerkingen er wat ons betreft uitspringen.
Bij ons was de prijswinnaar Lydia Boon.