Normeringsonderzoek CITO

Groep 6/7

jan 21

In groep 6 is er maandag gestart met de CITO rekenen. Nu is dat niet zo speciaal, want door de hele school worden CITO toetsen afgenomen in januari/februari. Maar groep 6 doet mee aan een normeringsonderzoek van CITO. Er moeten namelijk door CITO veel stappen gezet worden voordat er een goede toets ligt. Een toets die echt inzicht geef in het niveau en/of de voortgang van de kinderen. Zonder proef- en normeringsonderzoeken is het niet mogelijk een betrouwbare toets samen te stellen. Daarom doen wij dus mee. Dat betekent dat de kinderen afgelopen maandag een extra toets op het gebied van rekenen hebben gemaakt en dat de antwoorden van de reguliere CITO toets rekenen ook naar CITO gaan. Groep 6, namens CITO bedankt!