Leerlingenraad geïnstalleerd

jan 25

Op donderdagmiddag, 24 januari, is groep 8 van de Samen op Weg naar het gemeentehuis van de Gemeente Giessenlanden gefietst. Er stond namelijk wat belangrijks te gebeuren:
De installatie van de 5 leden van de leerlingenraad, namelijk:
• Roos Blokhuis en Hannah Trouwborst van ‘Partij voor dieren, toekomst en problemen'(D&P),
• Elise de Joode en Lichelle Kniep van ‘Partij voor de Toekomst’ (PvdT), en
• Lotte Boer van ‘Meer bewegen op school’ (MBOS)

In het gemeentehuis werden we ontvangen in de raadszaal en kregen we uitleg van wethouder Elisabeth van Leeuwen-Klink over het kiezen van raadsleden, de rol van de verschillende leden in de raad en het opperen, steun krijgen èn realiseren van je eigen plannetjes.
Tenslotte is de leerlingenraad geïnstalleerd door te beloven dat ze hun best zullen doen om hun verkiezingsbeloften waar te maken.

De leerlingenraad is door het voeren van campagne en door het houden van een echte verkiezing – in de bovenbouw – tot stand gekomen. De leerlingenraad zal zich o.a. gaan bezighouden met plannen rond de inrichting van het schoolplein, het gebruik van de voetbalkooi en het aanpakken van pestgedrag op school. Elke partij zal vanuit zijn partijprogramma licht op deze zaken werpen en i.o.m. de directrice, Inge Ros, knopen door gaan hakken.

We zijn allemaal erg benieuwd naar de inspanningen van deze kersverse leerlingenraad die de leerlingen van de Samen op Weg een stem geeft.