Bureau Halt

nov 18

HALT is een soort politie voor jongeren. Waar je naartoe moet als je gestolen hebt. Tussen de 12 en 18 jaar ga je naar HALT toe. Je moet ook naar HALT als je te vroeg vuurwerk hebt afgestoken. Als je bijvoorbeeld een ruit ingegooid hebt moet je ook naar HALT. Als je bij HALT bent geweest heb je een begin, een gevolg en een eindgesprek. Die meneer had ook een groepsdrukmeter bij zich. Tess, Mattia en Melissa moesten een buis vast houden en dan moest je op de schakelaar drukken. Bij de buis kon je stroom krijgen, het was 220 volt. Alleen Mattia had gedrukt, maar hij gaf geen stroom.
Groetjes, Lydia Boon

De kinderen hebben geleerd waar HALT voor staat en wat groepsdruk met je kan doen. Tijdens de les hebben de kinderen een werkblad gemaakt. Deze is mee naar huis gegaan, samen met een nieuwsbrief van HALT.