Escaperoom

feb 12

Vorige week is het lokaal van groep 8 omgebouwd tot een escaperoom. Het thema van de poëzieweek is ‘vrijheid’ en een escaperoom past daar heel goed bij. Alle opdrachten in de escaperoom (6 in totaal) gingen over de thema’s: vrijheid en poëzie. De kinderen uit groep 7 en 8 (verdeeld over 3 groepen) moesten bedenken hoe ze konden ontsnappen en welke materialen bij welke opdrachten hoorden. Als alles goed was gedaan dan konden de kinderen ontsnappen. Het duurde even voor de groepjes de schatkist met allerlei sloten eromheen vonden, maar toen was wel duidelijk dat het antwoord van elke opdracht een aanwijzing was naar de vindplaats van een sleutel of cijfer. Samenwerken, logisch nadenken, spullen ordenen en je hersens kraken waren allemaal nodig om te opdracht tot een goed einde te volbrengen. Uiteindelijk zijn alle groepjes ontsnapt en zijn de meisjes van groep 7 het snelst ontsnapt uit de escaperoom. Zie de fotoalbum op de website.