Spreekbeurt

feb 13

In groep 5 moet er voor het eerste een spreekbeurt worden gehouden. Dat is altijd toch weer even spannend. Inmiddels is er al een aantal kinderen aan de beurt geweest. Een paar daarvan doen hieronder verslag van de eerste spreekbeurt in hun “basisschool-carrière”.

Ik hield mijn spreekbeurt over truck-trek. Dat wat leuk. Mijn cijfer was een 7+. Ik was met het cijfer erg blij. De vrachtwagen Daf was op het plein geweest, zodat ze hem in het echt zagen. De kinderen mochten er in zitten, dat vonden ze leuk. En ze mochten ook de gewichten optillen, dit was het.
Groetjes Jelle den Hartog

Mijn spreekbeurt ging over militairen en de landmacht. Ik vond het een leuke spreekbeurt,omdat ik later ook militair wil worden. Ik vind het leuk om mensen te helpen en te redden en ik vind het ook leuk om de vijand te verslaan en me voor de vijand te verstoppen. In een tank rijden lijkt me ook heel leuk. Soms vind je nog wel kogels uit de 2e Wereld Oorlog of misschien wel een wapen ofzo. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak, hoor. Als je bij het leger wilt, moet je wel oppassen. Maar misschien wil ik bij de commando’s. Dat zijn mensen die in kleine groepjes missies uitvoeren. Mijn cijfer was een 7.5, goed hè.
Groetjes Kian van Boheemen

Ik hield mijn spreekbeurt over Altendorf en ze vonden het een heel leuk onderwerp. Sommige dingen vond ik moeilijk. Maar er waren ook hele makkelijke dingen. Zoals de dingen uitleggen en de vragen beantwoorden. Maar sommige vragen waren wel moeilijk. Dat was mijn spreekbeurt en mijn cijfer was een 7.5!
Groeten Loek van Veldhuizen