Op bezoek in de kas

apr 26

Op woensdag 25 april zijn we met groep 5 op bezoek geweest bij de kassen van Oomen Freesia in Aalst. Daar zijn we ontzettend verwend met allerlei lekkers. Maar dat was natuurlijk niet het belangrijkste. Bij aardrijkskunde hadden we het gehad over het onderwerp tuinbouw en dit “reisje” sloot daar mooi bij aan. In de kas hebben we een rondleiding gehad en nu weten we precies hoe het poten, verzorgen, kweken, snijden en verwerken van freesia’s gaat. De kinderen hebben ook nog heel veel vragen gesteld en zijn dus een stuk wijzer geworden!
Na de rondleiding hebben de kinderen nog een quiz gemaakt. Terwijl de juf en de moeders die waren meegegaan de vragen aan het nakijken waren, hebben de kinderen nog een bloemstukje van freesia’s gemaakt. Dat zag er echt heel mooi uit! Na het maken van de bloemstukjes hadden we natuurlijk nog een prijsuitreiking. Iedereen had prijs want de vragen waren heel goed gemaakt, de kinderen hadden dus duidelijk heel goed geluisterd tijdens de rondleiding.
Het was alles bij elkaar een geweldig leuke en leerzame ochtend en we willen Gerrit en Conny Oomen dan ook heel hartelijk bedanken voor deze ochtend!