Bezoek Oomen Freesia in Aalst

jun 01

Tijdens een aardrijkskundeles van een aantal maanden geleden hebben we het gehad over tuinbouw. Over wat er eigenlijk in kassen groeit en hoe dat in zijn werk gaat. Het bleek dat er maar weinig kinderen wel eens in een kas geweest waren. Vandaar dat ik eens gebeld heb met Gerrit Oomen. Mijn broertjes hebben geruime tijd bij hem in de kas gewerkt en ik hoopte dat we op bezoek zouden mogen komen. Ten tijde van het telefoontje was er in de kas niet veel te zien, vandaar dat we het bezoek een tijdje uitgesteld hebben. Maar afgelopen dinsdagmiddag was het dan eindelijk zover. Met de moeders van Fabian, Luca en Maud zijn we met de hele klas naar Aalst geweest.
In de kas hebben we een uitgebreide rondleiding gehad en hebben we alle fases van de freesiateelt gezien. Vanaf het poten tot het snijden, alles was te zien en de leerlingen konden veel vragen stellen. Het was echt een ontzettend leerzame middag!
Na alle informatie was er voor de kinderen een quiz, waarbij prachtige prijzen werden uitgedeeld. Tot slot mochten de kinderen met freesia’s nog een mooi bloemstukje maken voor thuis. Ook werden ze enorm verwend met lekkers en drinken.
Kortom het was een zeer geslaagde middag, de kinderen waren ontzettend enthousiast en hebben zeker veel geleerd! Over deze middag zijn ze voorlopig nog niet uitgesproken.
Groeten juf Agnes en groep 5
Zie de fotoalbum onder de tab “foto’s”.