Bezoek gemeentehuis

mrt 03

Dinsdagmiddag 1 maart was groep 5 uitgenodigd op het gemeentehuis. Tijdens de lessen van aardrijkskunde hebben we het gehad over werken voor de overheid. En over wat ze bij de gemeente allemaal doen. Maar om daar helemaal een goed beeld van te krijgen is een rondleiding in het gemeentehuis natuurlijk een heel goed idee!
Vandaar dat we mochten komen kijken.
We werden ontvangen in de raadszaal en daar hebben we ook een quiz gedaan. Daarna mochten de kinderen in de kantine wat drinken en hebben we aansluitend een rondleiding met uitleg gekregen. We hebben een wethouder gesproken. Hij heeft uitgelegd waar zijn werkzaamheden uit bestaan. We zijn ook in het archief geweest en hebben daar de bouwtekening van de school en van het huis van Jasper opgezocht.
Verder hebben we nog uitleg gekregen over het aanvragen van paspoorten en rijbewijzen. Het was een leerzame en leuke middag!
Voor foto’s zie het tabblad “Foto’s”.