Geert van Diepen in de bibliotheek

okt 14

Donderdag 13 oktober gingen we , in het kader van de kinderboekenweek,met groep 4 naar de bieb in Giessenburg.
Daar vertelde de schrijver Geert van Diepen over zijn werk.
Geert geeft ook theatervoorstellingen en hij had voor ons een soort combinatie gemaakt van theater en zijn boeken.
Hij zong eerst wat raadselliedjes en wij moesten raden waar het over ging.
Hij vertelde ook van het konijn wat hij op een dag in zijn tuin vond en wat de aanleiding was voor zijn eerste boek Toontje K de superontsnapper.
En van de kleuter Max die op de school zat waar hij lesgaf en zoveel fantasie had dat ook dat een aanleiding was voor een boek . Max en de boeven.
We leerden een helden lied over niet bang zijn, durven en dapper zijn. Of je nou gepest wordt, je naar de w.c. moet en iemand voordringt, je verliefd wordt en het niet durft te zeggen of noem maar op.
Verder liet Geert zien en vertelde hij hoe nu een verhaal een boek wordt.
Al met al weer een gezellige en leerzame morgen.