Wij bouwen een huis

feb 03

De kleuters werken momenteel over BOUWEN. De kinderen zijn inmiddels heel enthousiast. We hebben al veel geleerd over de bouwplaats. Wie zijn er allemaal nodig om een huis te bouwen? Flip de beer ging ook naar de bouwplaats. De architect, de metselaar, de timmerman, we komen ze allemaal tegen. Bob de Bouwer vertelt de kinderen hoe alles gaat. In de klas maken de kinderen huizen, een hele straat en ze hebben de Z geleerd. De Z van zaag. We gaan ook een zaag maken en wie kent het liedje niet van “Zagen, zagen …”
Vandaag werden de techniektorens geïntroduceerd. Geweldig! Morgen gaan we met de kinderen naar een echte bouwplaats. Op deze manier gaat het echt leven bij de kinderen. Dit zien wij ook terug bij de kinderen tijdens het buiten spelen. Er wordt heel wat af gebouwd.