Werken over de hulpdiensten

feb 01

Bij de kleuters wordt er hard gewerkt over de brandweer, de politie en de ambulance . Vandaag hebben wij geleerd, waarom de politie soms vingerafdrukken nodig heeft. Wij hebben van ons zelf ook een vingerafdruk gemaakt. We hebben ontdekt, dat niemand dezelfde vingerafdruk heeft. We zijn allemaal uniek.
De kinderen werken enthousiast aan hun nieuwe werkjes. De brandweerauto hebben ze zelf getekend met zwart vetkrijt en ingekleurd met ecoline. De ambulance wordt gevouwen door de kinderen. Maar we hebben natuurlijk ook verkleedkleren. Daarnaast wordt er van alles uitgespeeld door de kinderen met de playmobile. We hebben van alles in de klas, een ambulance, een brandweerauto en een politiehelicopter van playmobile .Verder leren de kinderen weer verschillende nieuwe liedjes. Hieronder kunt u er één beluisteren.
Houdt u de site maar regelmatig in de gaten. Vorige week zijn er ook nog enkele nieuwe foto´s geplaatst over de sneeuwpret. Altijd leuk om te bekijken.
Tenslotte willen wij juf Jolanda en Dennis van harte feliciteren met hun dochtertje Tess. We hebben vandaag lekker gesmuld van de beschuiten met muisjes, mmm. Dank u wel, het was heerlijk.