Werken over de herfst

okt 18

De afgelopen weken hebben wij gewerkt over de kinderboekenweek. De kinderen hebben heel wat boeken gezien. De kinderboekenmarkt was een groot succes. Ook al gaan wij de komende tijd werken over de herfst, de boeken blijven elke dag terug komen in groep 2. Regelmatig staan er 30 andere boeken in de boekenkast en elke dag lezen wij de kinderen voor. In de boekenkast staan deze week ook verscheidene informatieve boeken over de herfst. Wij gaan van alles leren over paddenstoelen, spinnen en andere dieren in het herfstbos. En natuurlijk hebben wij de boekenhoek, waar de kinderen zelf de boeken kunnen bekijken.
Deze week krijgen de kinderen ook hun eerste liedjesboek mee naar huis. Op deze manier kunt u ook thuis de liedjes zingen met uw kind.
Vrijdag vieren wij met de kinderen van groep 2 onze verjaardag. De kinderen mogen verkleed op school komen. We gaan er een gezellig feestje van maken.
Tenslotte wensen wij iedereen een fijne herfstvakantie toe. Hopelijk kunnen de kinderen mooie boswandelingen maken, kastanjes en herfstbladeren verzamelen en genieten van de prachtige herfstkleuren.