Werken over de aankomende kroning

apr 19

In groep 2 werken wij momenteel over de aankomende kroning van Willem Alexander. Een feestelijk thema om over te werken. De kinderen hebben een liedje geleerd over koningin Beatrix. Koningin Beatrix gaat met pensioen. Willem Alexander wordt de koning. Wat is dat eigenlijk, met pensioen gaan? Maar we hebben het met de kinderen ook over de nieuwe koning, het werk van de koning en nog veel meer. Alle kinderen maken een hele mooie feestmuts. In de taalhoek heeft ieder kind een eigen stempelboekje, dat over het thema gaat. In de bouwhoek worden prachtige paleizen gebouwd. De Nederlandse vlag wordt gemaakt, de gouden koets, enz. enz.
Tenslotte zijn we ook nog iets anders aan het maken, maar daarover kunnen we eigenlijk niets zeggen. Ssssst, dat is geheim! U leest het, de kinderen zijn er druk mee. Ze doen allemaal erg hun best. En we verheugen ons op volgende week vrijdag. Dat wordt vast een hele gezellige, feestelijke dag.