Werken met de techniektorens

mrt 13

Deze week werken wij in groep 2 o.a. met materialen uit de techniektoren. De pad, de kikker, de eenden, ze zijn dol op water. Maar hoe zit het eigenlijk met het drijven en zinken? Samen met juf Annemarie ontdekken de kinderen welke dingen drijven en welke dingen zinken. Juf Annemarie is twee weken bij ons in de klas. Zij loopt stage en wij vinden het maar wat fijn dat ze bij ons in de klas is.
Over een slootje kun je ook een bruggetje bouwen. Maar hoe doe je dat? Het kan op verschillende manieren. De kinderen proberen het uit en ontdekken dat op verschillende manieren kan.
Tenslotte nog een vraag. Enkele kinderen hebben hun plakboek nog niet ingeleverd. Graag meenemen naar school, dan kunnen wij de werkjes weer in de boeken plakken.