Vlinders in de klas.

jun 12

Sinds een paar weken hebben wij een vlinderkast in de klas. Het is ontzettend leuk om te zien, dat de rupsen zich vol eten met koolblaadjes. Afgelopen week hebben wij vijf vlinders ( koolwitjes ) vrij gelaten omdat ze uit hun pop waren gekropen. Er kropen vervolgens nog heel wat rupsen in de vlinderkast op zoek naar eten. Elke ochtend als de kinderen in de klas kwamen bekeken ze wat er nu weer was gebeurd.
Vanmorgen ontdekten ze dat alle rupsen waren verdwenen. Er hingen wel nieuwe poppen in de vlinderkast. Hoera! Dan zien wij waarschijnlijk binnenkort ook weer vlinders fladderen.
Hieronder vinden jullie een filmpje van ‘de vlinderstichting’, waarin prachtig is te zien hoe de rups zich ontwikkelt tot vlinder.
Natuurlijk knutselen de kinderen ook prachtige vlinders. Het thema leeft erg bij de kinderen en…bij de juffen.