Sinterklaas op bezoek in groep 2

dec 08

Op vijf december was het eindelijk zover. Sinterklaas en drie van zijn pieten bezochten onze school. Een week eerder hadden wij al een brief van hem ontvangen. Sinterklaas zou een nieuwe hobby hebben. Wij waren erg nieuwsgierig, maar ons geduld werd op de proef gesteld. Zouden ze de school wel kunnen vinden? Gelukkig zagen de kinderen al snel enkele pieten in de verte, maar waar was Sinterklaas gebleven? De kinderen zongen uit volle borst de mooiste liedjes en tuurden door hun verrekijker of ze al iets zagen. Eindelijk zagen ze iets aan komen, maar wat sleepte Sinterklaas toch achter zich aan? Het was warempel een parachute. Dat was dus zijn nieuwe hobby! Het was alleen niet helemaal goed gegaan, want Sinterklaas was bij een boer in het hooi terecht gekomen. Gelukkig was het wel een zachte landing.
Vervolgens ging Sinterklaas op zoek naar de kinderen van Hoornaar. Het was maar goed dat hij een plattegrond bij zich had, want zo vond hij uiteindelijk alle kinderen. Die kinderen hadden nog een verrassing voor Sinterklaas. Ze hadden namelijk een prachtige dans ingestudeerd. Sinterklaas en zijn pieten genoten er zichtbaar van.
Daarna was het tijd om de kinderen in de klas te bezoeken. Wij wisten niet dat Sinterklaas zo goed kon goochelen. De kinderen waren onder de indruk van zijn goocheltruc. Alle kinderen durfden bij Sinterklaas te komen en iedereen kreeg een volle hand met strooigoed.
Nadat Sinterklaas vertrokken was, kwam er nog een piet met een zak cadeautjes. Even later klonk er een blij gejuich. Alle kinderen hadden een doosje playmobil gekregen. Job: “ Oh juf, ik ben zo blij. Ik had dit op mijn verlanglijstje staan!” Geweldig toch!