Schoolreisje groep 2.

jul 04

Afgelopen dinsdag was het zover. De kinderen van groep 2 gingen naar de bezoekboerderij “ Het Achterhuis” in Leerdam. De kinderen hadden er veel zin in. En wij ook! Want ´s morgens scheen de zon meteen. Wat een prachtige dag.
Onder begeleiding van de ouders deden de kinderen allerlei opdrachten. Allemaal gericht op de dieren. Op de boerderij was van alles te beleven. De kinderen mochten de cavia´s aaien en de geitjes voeren. Er waren ook kippen, kalkoenen, pony´s, hangbuikzwijntjes, van alles en nog wat. De kinderen konden ook met een visnetje gaan “vissen” in de sloot. Ze vingen visjes, slakken en Valentino ving zelfs een grote kikker! ( Hij had geen rood-wit gestreept zwembroekje aan ) We hebben patat gegeten met elkaar en een ijsje gegeten in de schaduw van een grote boom. De kinderen mochten ook voetballen, touw trekken, zaklopen en allerlei andere spelletjes doen. We kunnen terug kijken op een heerlijke dag. Binnenkort kunt u de foto´s van deze dag terugvinden onder het kopje ‘foto´s’.
Inmiddels is de klas ook helemaal schoon. Alle ouders die geholpen hebben met schoon maken, hartelijk bedankt. Wat zouden wij zonder jullie moeten beginnen?