Pluk van de Petteflet

jun 28

Dag allemaal,

In groep 2 werken de kinderen de laatste weken voor de zomervakantie over Pluk van de Petteflet. Natuurlijk wordt er elke dag voorgelezen uit het boek over Pluk. Gisteren hebben de kinderen het stukje gehoord dat Pluk boodschappen ging doen voor de Stampertjes. Maar op de terugweg raakt hij de weg kwijt naar het vakantiehuisje door de storm. Gelukkig komt alles toch nog goed. Uiteindeljk vindt hij het huisje terug. Daar wachten de Stampertjes, die inmiddels reuze trek hebben gekregen.
…………”Maar nu gaan we eerst ontbijten, want o, jongens, wat hebben we een honger. Zeg! Wat moeten die negen stokjes die boven op de boodschappen liggen?” “Dat zijn……,dat zijn de ijslollies”, zei Pluk. “Wat vervelend nou! Ze zijn gesmolten.”
Welnu, het is bij ons ook echt weer voor een ijsje. En dus hebben wij gisteren zelf heerlijk ijs gemaakt. Met een echte ijsmachine! En gelukkig waren deze ijsjes niet gesmolten!
Dit is voorlopig ons laatste stukje voor de site. Nog een paar dagen en dan is het vakantie. Iedereen een hele fijne, zonnige vakantie gewenst.
Hartelijke groeten van groep 2, juf Marleen en juf Marijke.