Paasviering in groep 2

apr 17

Vandaag hebben de kinderen het hele verhaal gehoord over het Pasen. Het verhaal van Jezus, die na drie dagen weer is opgestaan. Ik heb het verhaal verteld met behulp van een mooi prentenboek. Later op de dag hebben wij er ook een tekenfilm over gezien. De liedjes hebben wij gezongen. Hieronder vindt u het lied ‘ Hij leeft ! ‘. Wat een hoopvolle boodschap is dat voor ons! De kinderen krijgen een boekje mee naar huis met de liedjes en de werkjes.
Natuurlijk mogen de kinderen vandaag ook hun zelfgemaakte kip mee naar huis meenemen. Ze heeft heerlijke eitjes gelegd. De eitjes zien er anders uit dan de eieren die Puntje, Langelat en vrouw Hanekam legden. Deze drie kippen uit het prentenboek ‘ Het allermooiste ei ‘ deden erg hun best om het mooiste ei te leggen. Een prachtig verhaal waar we van genoten hebben. Hieronder vindt u het filmpje van dit boek.

Nienke, Roel en Fanny hebben voor de meivakantie ook nog hun verjaardag gevierd! Van harte gefeliciteerd!

Tenslotte willen wij alle ouders en kinderen gezegende paasdagen wensen en een hele fijne meivakantie.