Nieuwtjes uit groep 2

apr 04

Wat was het vandaag, 3 april, een prachtige, zonnige dag. Mark vierde zijn verjaardag. Hij had een echt boevenpak gekregen en dat pak had hij natuurlijk aangetrokken. Wel even schrikken, maar gelukkig was Mark een lief boefje! Hij trakteerde op heerlijke ijsjes. De kinderen hebben ervan genoten, heerlijk in het zonnetje.
Vandaag heeft het eerste groepje in de klas gewerkt met de i-pads. Zodra alle kinderen weten hoe het werkt, gaan wij ze gebruiken in de reken- en taalhoek. Op deze manier krijgen de kinderen de cijfers en letters op verschillende manieren aangeboden.
Misschien heeft u uw kind al horen zingen. U kon uw oren waarschijnlijk niet geloven, maar het is echt waar. Onlangs hebben de kinderen een Engels liedje geleerd. Dat is best wel moeilijk, maar inmiddels tellen we van 1 t/m 10.
Counting
We´re counting!
One, two, three and four,
Five, six, seven, eight, nine and ten.
Nine roosters and a hen,
Together they make ten.
Binnenkort krijgen de kinderen het liedje mee naar huis. We worden er helemaal vrolijk van met elkaar. Zo leuk!