Naar de bioscoop

jun 20

Gisteren zijn de kinderen van groep 1 en 2 naar de bioscoop geweest. Dat was nog nooit eerder gebeurd. De kinderen hadden er zin in. Voordat we naar binnen gingen kregen de kinderen eerst wat te eten en te drinken. Daarna was het dan echt zo ver. We zaten in een mooie zaal met gezellige lampjes. Op een gegeven moment gingen de lampjes zachter branden. De film ging beginnen:
Pim en Pom zijn elkaars beste vrienden en wonen samen bij de Vrouw. Als de nichtjes Treesje en Sjaantje komen, nemen ze Pim en Pom mee naar het bos voor een picknick. Ze willen de poezen meenemen naar hun nieuwe huis en besluiten ze te ontvoeren. Pim en Pom weten te ontsnappen, maar nu zijn ze wel verdwaald! Samen proberen ze de weg naar huis te vinden. Dat is het begin van een groot en spannend avontuur.
Momenteel lezen wij de kinderen voor uit Pluk van de Petteflet. Wij hadden verteld, dat de tekenaar van Pluk ( Fiep westendorp ) dezelfde mevrouw is als die van de film. Het werd een feest van herkenning. Want in de film zagen de kinderen Pluk en Aagje toevallig op de wip in de speeltuin, vader Stamper reed in de verhuiswagen, Jip en Janneke kwamen voorbij, enzovoort. Alles bij elkaar was het een groot succes!