Muziek in groep 2

jan 11

Dinsdag gaan de kinderen naar de muziekvoorstelling “Praten met je oren dicht”. De kinderen hebben alvast een voorbereidende les hierover in de klas gehad. Ze lagen in hun’ bed ‘en werden wakker door een muzikale wekker. Spelenderwijs werden de trompet,hoorn, tuba en trombone geïntroduceerd. In een muziekfragment waren de verschillende instrumenten te horen. Het werd nog veel leuker toen de trompet en de trombone echt te horen waren in de klas. Alle kinderen mochten proberen of ze een ‘muzieknoot’ uit de trompet konden krijgen. Robert deed ook goed z’n best en hem lukte het daadwerkelijk. Dat is knap!
De kinderen hebben ook een nieuwe letter aangeboden gekregen. De m van muziek.
Enthousiast hebben de kinderen er weer woorden bij gezocht.
M van de melk
M met mijn mond.
Melk vind ik lekker
Melk is gezond.
Er zijn 5 kinderen bij ons in de klas gekomen uit groep 1, Fenne, Lisa, Christian, Robert en Quincy. Dat betekent dat wij nu een groep ½ hebben. Wij vinden het gezellig dat jullie bij ons in de klas zijn gekomen. In het begin zal het een beetje wennen zijn, maar het gaat al heel goed. Veel plezier in de nieuwe groep.