Maandopening groep 2

okt 09

Op maandagmorgen 8 oktober werd de maandopening verzorgd door groep 2.
Het thema had te maken met de kinderboekenweek “Hallo wereld”.
Tijdens de opening hebben we kennis gemaakt met een paar kinderen uit een ander land. In het kort vertelden zij waar ze vandaan kwamen:

Ik ben een kleine Eskimo, uit sneeuw bouw ik mijn huis. En komt kling klang de slee eraan, steek ik mijn neus eruit.
Ik draag een mooie lange vlecht en ook een spitse hoed. Mijn huid is geel dat vind ik fijn want dat staat mij heel erg goed.
Ik woon in ’t grote Afrika, mijn huid is zwart dat is waar. Maar ‘k zie er heel gezellig uit met krullen in mijn haar.
Europa is het werelddeel waar ik geboren ben. Je ziet mij met een blank gezicht als ik speel en loop en ren.

Ook werd het lied Jezus houdt van alle kinderen gezongen, want waar we ook wonen of hoe we er ook uit zien; iedereen mag bij Jezus horen!

Met de hele school hebben we het lied “Wie ben jij?” van de kinderboekenweek gezongen.