Kinderboekenweek in groep 2

sep 27

De kinderboekenweek heeft dit jaar als thema: sport en spel. “ Klaar voor start” is een thema waar we alle kanten mee op kunnen . ( of “ Hé, doe je mee? “ ) Het gaat over samen sporten en samen spelen. Dat sluit naadloos aan op het thema waar we de eerste weken na de zomervakantie mee bezig zijn geweest. Er zijn prachtige boeken over verschenen. Ook voor de kleuters. Binnenkort, op 8 oktober, zal groep 2 de maandopening verzorgen. Ook hier zal de kinderboekenweek op een leuke manier terug komen.
In de klas zijn we inmiddels druk aan het werk. De kinderen hebben een leuk lied geleerd over de bibliotheek met als titel: Hieperdepiep. Hieronder vindt u de link. Wat is het toch geweldig, dat de kinderen ook boeken op school kunnen lenen! Verder zijn de kinderen bezig met een eigen boekenkast, het vouwen van een sportschoen en het spelen van het nieuwe spelletje “ Klaar voor de start”. Wie zal als eerste de finish bereiken? Spelenderwijs zijn de kinderen bezig met tellen en getalbegrip. Zebra komt uiteindelijk niet als eerste over de finish. Een prachtig prentenboek dat de kinderen gehoord hebben. En zo zijn we op allerlei manieren bezig met de kinderboekenweek.
Tenslotte hebben de kinderen een nieuwe letter gekregen. De b van boek en bibliotheek: b is de boom
de bal ligt erbij
bijt hem niet stuk