Het laatste berichtje uit groep 2 in 2011.

dec 20

Inmiddels zijn wij bijna bij het kerstfeest gekomen. We zijn druk aan het oefenen met de kinderen en het belooft een mooi kerstfeest te worden. Ik kijk er altijd naar uit, om het kerstfeest met de kleuters te vieren.
De kinderen vonden het heerlijk om vanochtend eerst even naar buiten te gaan, want het had gevroren. Lekker glijden op het schoolplein. Sommige kinderen waren, ondanks de waarschuwingen, toch iets te enthousiast. Ze gleden uit. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Iedere ochtend doen wij na binnenkomst de lampen uit. De adventkaarsjes worden aan gestoken. En ieder Bijbelverhaal brengt ons dichter bij de geboorte van het kindje Jezus.
In de klas wordt de laatste hand gelegd aan de werkjes. De kerststalletjes zijn klaar, de kerstbomen en ook de herders zijn door bijna elk kind gemaakt. Wanneer de kinderen lekker aan het werk zijn zetten wij gezellig een kerst cd op. De kerstboom aan, wat willen wij nog meer?
´s Middags, tijdens het spelen in de hoeken, is de kerststal van playmobiel favoriet. ( En de nieuwe brandweerauto natuurlijk!) En in de luisterhoek luisteren de kinderen naar het kerstverhaal van opa Knoest.
Vandaag zijn wij ook druk in de weer geweest met de laatste twee aangeboden letters. Bij welke letter horen de spulletjes? De kinderen doen goed hun best. En de opzegversjes kennen ze al best goed.
Maar, in deze periode gebeuren er ook verdrietige dingen. Normaal gesproken is juf Marleen er op maandag en dinsdag. Maar het afgelopen weekend is haar vader overleden. Dat heb ik ook aan de kinderen verteld. We hebben ook gebeden voor de juf. We wensen en kracht en sterkte toe in deze verdrietige tijd voor haar en haar familie. We denken aan haar. En we denken aan alle mensen en kinderen, die in deze tijd zorgen en verdriet hebben. Gelukkig hoeven wij het niet alleen te dragen. En dat vertellen wij de kinderen ook:
Kom, laat je lichtje helder branden,
Laat het stralen om je heen.
Laat het zien, dat er nog hoop is,
Hoop voor jou en iedereen.

Jezus heeft het ons zelf laten zien. Hij zal ons nooit in de steek laten. Daar mogen wij op vertrouwen. Ik wens iedereen dan ook hele fijne kerstdagen toe en een gezond en liefdevol 2012.