Herfst

nov 14

Dag allemaal,
Hier weer een berichtje uit groep 2. Wij werken momenteel over de herfst. Een onderwerp, dat de kinderen erg aanspreekt. Er is buiten ook zoveel te zien.
De kinderen hebben een nieuwe letter aangeboden gekregen . De V van de vleermuis, die een winterslaap houdt. De V van de vogeltrek. We zagen de vogels ook prachtig vliegen in de lucht. De V van vliegenzwam. We weten inmiddels heel wat meer over de vliegenzwam. Hoe de paddenstoel aan zijn naam komt. Wat sporen zijn. En we weten dat de paddenstoel een hoed heeft. De kinderen hebben ook een muts gemaakt over de paddenstoel. Daarop is precies te zien hoe en paddenstoel ontstaat. En natuurlijk hebben wij hele mooie filmpjes bekeken over de paddenstoel.
V van de vogel,
ver van hier.
Over de vijver,
naar de rivier.

Er zijn ook prachtige prentenboeken over de herfst. Een heel mooi boek over een egeltje , over noten, over de spin die het te druk had en ga zo maar door.
Daarnaast wordt er heel wat gezongen. Herfstliedjes, zoveel. En tenslotte treffen wij het steeds met het weer. De winterjassen zijn wel tevoorschijn gehaald, maar de kinderen kunnen nog geregeld buiten spelen. Wat willen wij nog meer?
Tot zover de laatste nieuwtjes uit groep 2.