Groep 2 naar de bouwplaats

feb 06

Nadat wij vorige week al van alles hadden gezien en gehoord over de bouwplaats, kwam vandaag het grote moment. We gingen met z’n allen naar een echte bouwplaats. Dit werd mogelijk gemaakt door het bouwbedrijf den Toom Heikoop. Geweldig!
Er werd van alles verteld over de bouwtekening, het metselen en wat we allemaal nodig zouden hebben. De kinderen wisten er al best veel van.
Nadat er ook nog van alles was verteld over het fort Vuren mochten de kinderen zelf hun handen uit de mouwen steken. Iedereen kreeg echte werkhandschoenen. De kinderen werden verdeeld in twee groepen. Iedereen mocht zelf gaan timmeren en metselen. Dat was echt heel leuk.
Nadat er flink gewerkt was kregen de kinderen wat te drinken. Daar hadden we zin in. Natuurlijk hadden we met elkaar een cadeautje gemaakt, om te bedanken. Iedereen kreeg ook nog een tasje mee met van alles over de bouw.
Eenmaal op school was het tijd om naar huis te gaan. ’s Middags konden de kinderen weer aan de slag. Deze keer met kleine steentjes van de techniektorens. Aankomende vrijdag kunt u alle bouwwerken bewonderen.