Eva, Rembrandt, Bram, Vermeer, Mondriaan, Esmee, heel groep 2

feb 06

In groep 2 werken de kinderen momenteel over de schilderkunst. Wij wisten niet dat we zoveel kunstenaars in de klas hadden. Niet alle kinderen maken hetzelfde. Vandaag heeft een groepje kinderen gewerkt aan een zelfportret. Wat deden ze hun best en wat is het goed gelukt. Een ander groepje kinderen heeft een groepswerk gemaakt. Ze begonnen met een cirkel in het midden en steeds kwamen er mooie vormen bij. Samen hebben ze een heel mooi schilderij gemaakt.
De kinderen weten inmiddels hoe de schilderijen van Mondriaan eruit zien. Ze weten ook dat er lang geleden nog geen fotografen waren. De mensen die het konden betalen lieten daarom soms een portret van zichzelf schilderen. Deze schilderijen kun je bekijken in een museum. Een museum is echt niet saai. Er is van alles te zien en te doen.
Bent u ook zo nieuwsgierig wat de kunstenaars gemaakt hebben? Dan moet u aankomende donderdagavond echt een bezoekje brengen aan onze school! Iedereen is van harte welkom.