Een kijkje in groep 2

jun 08

Het is inmiddels al weer een poosje geleden, dat wij iets van ons lieten horen. We hebben dan ook een rommelige tijd achter de rug wat de schooldagen betreft. Een paar dagen naar school en vervolgens een dag vrij. Maar dat ligt nu achter ons en de kinderen zijn weer druk aan het werk.
Het thema waarbinnen wij momenteel werken is “ ziek zijn “. Een onderwerp dat de kinderen aanspreekt. De vader van Maartje is huisarts. Het is dan ook geweldig, dat wij van hen wat spullen mogen lenen. De kinderen zijn er enthousiast mee aan het werk. De afgelopen week hebben wij pleisterdoosjes gevouwen, de verpleegster geschilderd en muis, die ziek in bed ligt, een mooie deken gegeven.
Momenteel wordt de CITO bij de kinderen af genomen. Het is ontzettend leuk om te zien hoe de kinderen zich door het jaar heen ontwikkelen.
Onlangs hebben wij enkele nieuwe ontwikkelingsmaterialen aangeschaft. De kinderen zijn er direct enthousiast mee aan de slag gegaan. ( zie foto´s )
Volgende week werken wij ook nog over het genoemde thema. Daarna gaan we al weer aan het werk met het laatste thema van dit jaar.