Een berichtje uit groep 2.

jan 23

De kerstvakantie ligt achter ons. Wij zijn inmiddels weer druk aan het werk in de groep. Na de vakantie begonnen wij met een thema uit de methode ‘Schatkist’. Allerlei aspecten over de tijd kwamen naar voren. We begonnen met vuurwerk. Dat lag nog vers in ons geheugen, maar we hebben ook een weekkalender gemaakt en een klok. Als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine op de 3, hoe laat is het dan? Wat doen we ’s morgens en wat doen we ’s middags? We hebben tevens een nieuwe letter gekregen. De M van mama en motor. Er hoorde natuurlijk ook weer een versje bij : M van de melk, M met mijn mond. Melk vind ik lekker, Melk is gezond. In de letter- en de rekenhoek kunnen de kinderen weer aan de slag met nieuwe verwerkingen.
Deze week konden wij voor het eerst weer naar buiten. Donderdagmorgen was alles wit. Het had gevroren. Dat betekende dikke pret voor de kinderen. Hoewel het best koud was konden we toch even buiten spelen. Even een frisse neus halen, daar knappen de kinderen van op. Kijk maar eens goed naar al die neuzen op de foto! Julia staat ook op de foto. Na de kerstvakantie kwam zij bij ons in de klas. Gelukkig is zij inmiddels al een beetje gewend in onze klas. Julia, wij vinden het leuk dat je bij ons in de klas gekomen bent.