De post

mrt 16

De afgelopen weken hebben wij gewerkt over de post. De kinderen hebben mooie kaarten gemaakt. En ansichtkaarten zijn ervoor om iemand blij te maken. Daarom zijn wij vanmorgen naar de brievenbus gewandeld. En nu maar hopen, dat de postbode de kaarten op het goede adres zal bezorgen.
De kinderen hebben geluisterd naar het verhaal van opa Brom. Opa Brom heeft een letterwinkeltje. En die letters kunnen wij weer goed gebruiken om onze naam op de ansichtkaart te schrijven. Bovendien hebben wij iets leuks ontdekt. Naast opa Brom is er een nieuw winkeltje geopend. Het cijferwinkeltje van oma Blom. We hebben dit nieuwe boek aangeschaft om in de groep te gebruiken. Op deze manier komen de kinderen al luisterend en spelenderwijs in aanraking met cijfers en letters. We hebben ook een nieuw lied geleerd. Een liedje over oma Blom. Ja, er wordt heel wat gezongen in de klas. Heerlijk toch!
Vanaf volgende week gaan wij werken over de lente en over Pasen. We leven nu in de 40 dagen tijd. We komen steeds een stapje dichter bij het paasfeest. Een ander woord voor deze tijd is de lijdenstijd. We praten erover met de kinderen. Op een eenvoudige manier. Voordat het Pasen wordt moet Jezus pijn en verdriet lijden. Maar gelukkig weten wij dat het goed komt.
We hebben al mogen genieten voor het eerste mooie lente weer. Lekker buiten spelen in het zonnetje. Straks komen al die mooie lentebloemen weer. Vanaf volgende week gaan wij erover werken.