Boeken lenen, boeken lezen, het kan allemaal!

nov 14

De boekenkast bij ons in de klas is deze week weer gevuld met nieuwe boeken. Wij hebben een speciale pas waarmee wij een grote stapel boeken mogen lenen bij één van de bibliotheken in de omgeving. Prentenboeken, informatieve boeken en leesboekjes voor de kinderen die zelf al beginnen te lezen. Geweldig vinden de kinderen het als er weer nieuwe boeken zijn.
Op vrijdagochtend mogen de kinderen zelf een paar boeken uitkiezen in de schoolbibliotheek. Deze boeken kunnen ze thuis bekijken. U kunt ze samen met uw kind lezen. Voorlezen is heel belangrijk voor uw kind. Al luisterend horen de kinderen steeds weer nieuwe woorden en begrippen. Daarnaast is het leesplezier van gezellig samen een boek lezen van grote waarde. Daarom bij deze een oproep aan iedereen. Laat uw kind elke vrijdag boeken lenen van school. Wilt u uw kind een tasje meegeven om de boeken mee naar huis te kunnen nemen? Grijp die kans! Als uw kind de boeken graag nog een weekje langer wil houden kan dat. Dan neemt hij of zij de boeken een week later mee terug naar school. Veel leesplezier gewenst!