Nieuwsbrief 4

okt 07

De afgelopen week stond helemaal in het teken van de kinderboekenweek. U heeft vast al het nodige langs zien komen via Parro. Het thema ‘Gi-Ga-Groen’ nodigt uit om niet alleen groen naar school te komen, maar ook om te genieten van en in de natuur. Ook is er hard gewerkt en druk geknutseld rondom dit thema.

Een week met extra aandacht voor boeken en het plezier van lezen. Nieuwe boeken zijn aangeschaft voor de bibliotheek, wat kinderen weer enthousiast maakt om zich te verliezen in een verhaal.

Donderdag hadden we een echte schrijfster op bezoek. Mevrouw Evelien van Dort, bekend van boeken als Funny (over paarden), de serie van Jasper en Julia of ‘de nacht van groep 8’. Zij vertelde over haar leven als schrijfster. Ze beantwoordde al onze vragen, waardoor we nu weten waar de verhalen vandaan komen, hoe lang het duurt om een boek te schrijven en hoe veel boeken Evelien al geschreven heeft. Zo vertelde Evelien ook, dat in het boek ‘Kamperen in Kenia’ gebeurtenissen staan, die zij zelf heeft meegemaakt. Ze las uit verschillende boeken stukjes voor en we deden de boekenquiz. Het was leuk en gezellig om Evelien bij ons op school te hebben!

Donderdag 13 oktober wordt de kinderboekenweek afgesloten met een kijkmoment. Alle ouders/verzorgers en belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om tussen 16.00 en 18.00 uur de Gi-Ga-Groene klassen te bewonderen. Er zal ook een boekenmarkt zijn, waar u voor een klein prijsje boeken kunt kopen.

Vacature vakleerkracht bewegingsonderwijs

Per direct zijn we, samen met de Christelijke basisscholen in Noordeloos en Hoogblokland op zoek naar een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Wellicht kent u iemand die de juiste opleiding heeft of bijna heeft afgerond. Laat het ons weten of deel deze advertentie. Ook te vinden op de website www.cbssamenopweg.nl/vacatures. Of via bijgevoegd bestand.

Vorig schooljaar was er ondersteuning van GIGA voor het geven van gymlessen. Door personeelsgebrek bij hen is dat tot op heden nog maar beperkt gelukt. We blijven met hen in gesprek om te zoeken naar een oplossing.

Corona

Het zal u niet ontgaan zijn, dat de coronabesmettingen weer langzaam oplopen. Gezien de tijd van het jaar is dat niet verrassend. Op dit moment is er nog geen sprake van grote zorg. Wel willen we met elkaar voorzichtig en alert zijn. Als we verspreiding kunnen voorkomen, dan doen we dat graag.

Zelftesten zijn nog steeds verkrijgbaar op school. De testen kunnen helpen om bij lichte klachten te beslissen of uw kind wel of niet naar school kan. Tevens kunt u de beslisboom raadplegen.

Of gebruik de volgende link: Heb je klachten die bij corona passen? | MijnVraagOverCorona.nl | Rijksoverheid.nl

Op de achtergrond zijn we druk bezig om een document op te stellen, waarbij het duidelijk wordt welke maatregelen de school treft bij de verschillende scenario’s van een eventuele coronapandemie. Zodoende zijn we goed voorbereid, en zorgen we er met elkaar voor dat de school zo veel mogelijk open kan blijven.

Overblijf

Met spoed zijn we op zoek naar twee vrijwilligers die ons kunnen helpen op de vrijdag met de overblijf. Vanwege het wijzigen van (werk)schema’s zijn er twee vacatures ontstaan.

Het overblijven is van 12.15 tot 13.15 uur. In groep 4 tot en met 8 gaat het om een kwartier eten met de kinderen en een kwartier buiten spelen. Bij de kleuters is het een half uur buiten spelen.
Mocht u eens willen meelopen of heeft u vragen, spreek gerust iemand van het overblijfteam aan.

Marjoke den Toom, Marieke Koopman, Geesje de Leeuw, Dinie Haag, Geertje van den Dool, Heidi Verschoor, Jocelyn Nobel, Marieke Biesheuvel, Marijke Koelewijn, Martha Molenaar, Monique Post en onze vaste krachten Wilma en Sheila.

Fietsenvernieling

Helaas hebben we onlangs te maken gehad met vernieling van een fiets in de fietsenstalling van school. Met alle kinderen wordt in de groepen besproken, dat fietsen netjes en voorzichtig in de stalling worden geplaatst en daar ook weer voorzichtig worden uitgehaald. Je zorgt goed voor je eigen fiets, maar ook voor die van een ander. Tijdens het buitenspelen en de overblijf wordt erop gelet, dat er niet gespeeld wordt in de fietsenstalling.

Schoolfoto’s

Vorige week hebben alle leerlingen hun inlogkaarten mee naar huis gekregen voor het bestellen van de portret- en groepsfoto’s. U heeft nog enkele dagen om gebruik te maken van de mogelijkheid om de groepsfoto gratis te ontvangen. Uw bestelling moet dan uiterlijk dit weekend binnen zijn bij Foto Koch.

Politiekids

Data om te onthouden:

• Do 13 okt. afsluiting kinderboekenweek 16.00-18.00 uur.
  • Vrij 21 okt. volgende nieuwsbrief
  • Vrij 21 okt. start herfstvakantie om 14.30 uur