Nieuwsbrief 3

sep 23

Voor u alweer de derde nieuwsbrief van dit schooljaar. Graag willen we u wijzen op de vacature voor gymdocent. Gezamenlijk met de basisscholen in Hoogblokland en Noordeloos zijn we dringend op zoek naar iemand die ons team komt versterken. Verderop in deze nieuwsbrief leest u er meer over. Uw hulp bij het verspreiden van deze advertentie is van harte welkom! Verder in deze brief een korte terugblik op de schoolreis, kijken we vooruit naar de kinderboekenweek, de open dagen VO voor groep 7 en 8 en andere activiteiten die op de planning staan.

Veel leesplezier!

Schoolreis groep 3 t/m 7

Wat hebben we het getroffen gisteren! Het werd een prachtige, zonnige dag in het Dolfinarium. Brullende zeeleeuwen, walrussen die een applausje gaven, haaien en roggen die we mochten aaien en de dolfijnen die de mooiste kunsten lieten zien. En niet te vergeten, alle speeltuinen met klim- en klautermogelijkheden. Via Parro heeft u vast een mooie indruk gekregen van de belevenissen van uw kind(eren). We kijken terug op een dol-fijne dag!

Het was wel even schrikken voor de ouders toen één bus écht leeg bleek te zijn….

Vacature vakleerkracht bewegingsonderwijs

Wellicht heeft u de advertentie al in het Kontakt zien staan. Per direct zijn we, samen met de Christelijke basisscholen in Noordeloos en Hoogblokland op zoek naar een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Wellicht kent u iemand die de juiste opleiding heeft of bijna heeft afgerond. Laat het ons weten of deel deze advertentie. Ook te vinden op de website www.cbssamenopweg.nl/vacatures. Of via bijgevoegd bestand.

Vorig schooljaar was er ondersteuning van GIGA voor het geven van gymlessen. Door personeelsgebrek bij hen is dat tot op heden nog niet gelukt. We blijven met hen in gesprek om te zoeken naar een oplossing.

Overblijf en pauzesport

De afgelopen dinsdagen is het niet altijd gelukt om voldoende mensen (via Parro) te vinden voor het overblijven. Desondanks waren we erg blij met de mensen die zich hebben aangemeld en één of meerdere keren hebben geholpen. Ondertussen is er een voorlopige oplossing gevonden doordat Ruth Versteeg, bereid is gevonden om op dinsdag pauzesport te geven aan de kinderen van groep 3 t/m 8. Een mooie oplossing, want hiermee komt de oproep voor overblijf op dinsdag te vervallen en de kinderen hebben een extra moment in de week om lekker te bewegen.

Projectweek GI-GA-GROEN!

Op maandag 3 oktober start onze projectweek. Dit schooljaar combineren we de projectweek met de Kinderboekweek. Het thema dit jaar is ‘GI-GA-GROEN!’.  Tijdens dit thema gaan de groepen aan het werk over verschillende onderwerpen die allemaal met groen te maken hebben. Op donderdag 13 oktober van 16.00-18.00 uur kunnen ouders en andere belangstellenden de GI-GA-GROENEN klassen bewonderen. Er zal tijdens dit moment ook een boekenmarkt zijn in de hal van de school. Hier kunt u voor een klein prijsje boeken kopen.

Open dagen Voortgezet onderwijs voor groep 7 en 8

Vervroegde open dagen! Een aantal vo-scholen heeft hun open dagen vervroegd om een mogelijke schoolsluiting bij een nieuwe corona-uitbraak voor te zijn. Bekijk daarom nu al de geplande open dagen in jullie regio online, zodat je als ouders en leerlingen hier tijdig van op de hoogte bent!

OpenDagenPlanner
In de OpenDagenPlanner op www.devogids.nl kun je in één oogopslag zien wanneer de vo-scholen in jullie regio open dag houden. Vul daarvoor jullie postcode of vestigingsplaats in, klik op ‘zoek’ en je krijgt een overzicht van de eerstvolgende open dagen.

Het grootste koor van Molenlanden

Laten we met elkaar een record vestigen! Zaterdag 24 september van 14.00-15.00 uur.

Hoornaar staat voor verbinding. Tijdens de Nationale Burendag laten we dit zien door met zoveel mogelijk mensen een aangepast lied te zingen. Marlous Luiten zal een workshop organiseren op de rotonde van De Zes Molens. Na een warming up sluiten we het uur af door met z’n allen dit lied uit volle borst te zingen. Jong of al wat ouder, zuiver zingen of vals, iedereen is welkom!

Mogen we op jullie komst rekenen ?

Meidenclub georganiseerd door Jong Molenlanden

Vanaf donderdag 6 oktober gaan wij starten met een meidenclub in Giessenburg!
De meidenclub is er voor alle meiden tussen de 10 – 16 jaar, maar wij richten ons specifiek op meiden die bijvoorbeeld onzeker zijn, faalangstig zijn, moeite hebben met het aangaan van sociale contacten of ergens anders tegenaan lopen en hierbij op een laagdrempelige manier wel wat hulp voor zouden kunnen gebruiken.

Tijdens de meidenclub gaan wij diverse leuke activiteiten doen, zoals armbandjes maken, spelletjes doen, film kijken, etc. Daarnaast gaan wij het bijvoorbeeld ook hebben over talenten en valkuilen, gezonde voeding, omgaan met geld en andere onderwerpen die op dat moment bij de meiden spelen.

📆 Vanaf donderdag 6 oktober om de week
⏰ 15.30 uur – 17.30 uur
📍 Dorpskamer Giessenburg (Breestraat 2)
Vooraf opgeven is niet nodig, de meiden zijn gewoon vanaf 18.30 uur welkom! Wil je toch meer informatie over de meidenclub? Stuur ons een e-mail naar info@jongmolenlanden.nl of bel/app naar Lucy (06-34544641).

Data om te onthouden:

• Ma 3 okt. start project- en kinderboekenweek