Nieuwsbrief 27

groep 3 t/m 5 Ps 62:1
groep 6 t/m 8 Toon mijn liefde

Schoolfruit na de vakantie

Het schoolfruit voor volgende week is dinsdag banaan, donderdag radijs en vrijdag peer.

Studiemiddag

Donderdagmiddag is er een studiemiddag voor de leerkrachten. Alle leerlingen zijn na 12.00 uur vrij!

Even voorstellen

Beste ouders en kinderen. Sinds begin maart werk ik op maandag in groep 6. Samen met juf Carolien en de kinderen hopen we er een mooie en leerzame tijd van te maken.
Zelf woon ik, samen met mijn man en kinderen, in Giessenburg. We hebben vijf kinderen, waarvan er nog vier thuis wonen. Onze oudste dochter studeert en woont in België. Drie andere dochters zitten op de middelbare school in Gorinchem en onze jongste zoon zit in groep 2. Ik werk al ruim 20 jaar in het onderwijs. Gestart in Rotterdam, waar we toen woonden. Sinds we in Giessenburg wonen werk ik als invaller op de basisschool ‘De Hoeksteen’. Ik hoop op een fijne tijd met de kinderen en een prettige samenwerking. Hartelijke groeten, Jorieke Dubbelman

Controle hoofdluis

Donderdag zijn de leerlingen weer gecontroleerd op hoofdluis en/of neten. Gelukkig zijn er alleen bij een enkeling neten gevonden. De betreffende ouders zijn op de hoogte gebracht.

Deze week gym kleuters op maandag

GiGa organiseert deze week de kleutergym. De kleuters gymmen daarom deze week niet op dinsdag maar op maandag.
Wilt u daarom zorgen dat de gymspullen van de kleuters op maandag op school zijn?

BenBizzie workshop

Dinsdag 20 maart krijgen de leerlingen een proefles over de cultuuractiviteit van GiGa. Via de link leest u meer informatie over de workshop “Sing your heart out!”.aanmelden workshop sing your heart out! CBS Samen op Weg

Paasviering

Wij willen u van harte uitnodigen voor de Paasviering op dinsdagavond 27 maart.
Met elkaar zullen we luisteren naar het Paasverhaal, en vieren dat Jezus de dood overwonnen heeft.
Om 18.45 uur gaan de deuren van het Bruisend Hart open, en om 19.00 uur hopen we te starten.
De viering zal ongeveer 45 minuten tot een uur duren.
Alle leerlingen van groep 3 t/m 8 worden hier verwacht.
De leerlingen van groep 1 en 2 zijn van harte welkom, maar voor hen is het niet verplicht.
Per leerling zijn er i.v.m. de ruimte maximaal twee belangstellenden welkom.
We hopen u op 27 maart te kunnen verwelkomen!

E-waste Race Waardlanden 2018

De kinderen van groep 8 zijn druk in de weer om oude apparaten te verzamelen.
Afgelopen week werden de speciale witte kliko’s geleverd. De man die ze kwam leveren was zeer enthousiast over de hoeveelheid die hier op school al ingezameld is. Hij was al zeker op 13 scholen geweest en nergens had hij nog oude apparaten zien liggen. We hebben dus een kleine voorsprong. Dit maakt de leerlingen nog enthousiaster en inmiddels zijn er flyers verspreid en staan er nog meer acties op de planning om iedereen alert te maken op het feit dat apparaten op school ingeleverd kunnen worden. Helpt u mee?

E-waste staat voor elektronisch afval. Dit zijn alle afgedankte en kapotte apparaten met een stekker, accu of plek voor een batterij en de eventuele oplader. Teveel kleine apparaten zoals oude mobieltjes, kapotte dvd-spelers en defecte wekkers belanden nog bij het restafval. En dat is zonde, want deze apparaten zitten vol met waardevolle, schaarse materialen die nog een keer gebruikt kunnen worden. Door elektronisch afval te recyclen, zijn er minder grondstoffen nodig. Bovendien blijven schadelijke stoffen uit het milieu. Toch wordt slechts een derde van dit afval in Nederland gerecycled en blijft het vaak op zolder of in een la liggen. Kinderen zullen in de toekomst direct de gevolgen ondervinden als e-waste niet gerecycled wordt. Het moet dus een gewoonte gaan worden om e-waste naar het milieupark te brengen. Recyclen kan beter door het gemakkelijker en leuker te maken. Dit doen we met de E-waste Race!

Alle deelnemers krijgen vooraf een interactieve les op hun school. Hierin legt men de race uit en leren de kinderen op een aantrekkelijke manier wat e-waste precies is, hoe belangrijk recyclen is en wat de invloed is op het milieu.

Vanaf 5 maart staat het podium in de hal en daar mag iedereen zijn oude, kapotte elektrische apparaten neerzetten:
tv’s, radio’s, computers, printers, boxen, elektrische tandenborstels, enzovoorts.
Hopelijk doen alle kinderen van de Samen op Weg mee en hebben wij tussen 5 en 16 maart het meeste afval opgehaald in heel de Gemeente Giessenlanden!

Hulp tijdens Koningsspelen

Op vrijdag 20 april is weer de jaarlijkse sportdag/koningsspelen. Voor de leerlingen van groep 1 t/m 4 worden er koningsspelen georganiseerd op school. Juf Marijke is op zoek naar mensen die willen helpen bij de spelletjes. Opgeven kan via de mail marijke@cbssamenopweg.nl

Oproep Sportdag 2018

De tijd tussen de Voorjaarsvakantie en de Meivakantie staat bol van de activiteiten, waaronder de Sportdag voor de groepen 5 t/m 8.
Deze sportdag wordt sinds jaar en dag gehouden op de sportvelden van VV Stedoco in Hoornaar.
Dit jaar valt de Sportdag op vrijdag 20 april en doen er 5 scholen uit de regio mee, waaronder de Klim-op en de Samen op Weg.

Voor dit evenement zijn ieder jaar veel vrijwilligers nodig om groepjes kinderen te begeleiden of om bij een activiteit te staan (denk aan: bal gooien, penalty schieten of 60 m sprinten).
Vandaar deze oproep om je aan te melden als hulp tijdens de Sportdag 2018.
–> Kun je op vrijdag 20 maart van 9.30 tot ca. 15.00 uur helpen? Meld je dan aan bij meester Govert (govert@cbssamenopweg.nl)!
– Ook broers/ zussen van 15 jaar en ouder kunnen zich opgeven voor het begeleiden van een activiteit, want elk groepje heeft ook volwassen leiding die de hele dag met het groepje meeloopt.

Op de website staat nieuws bij groep 7 en een fotoalbum over NL Doet!

Data om te onthouden

19 maart start Lentekriebels